min trygghet.

När jag är på kvantum, då blir jag lugn. Jag trivs bra där, vet vart allting finns.
Hälsar på dem som jobbar där, går alltid förbi charken för att se om sofies mamma
jobbar. Jag vet att om jag står inne vid grönsakerna/frukterna och går ut så finns oboy'en till
höger och fruktkonserverna till vänster...
Det är så skönt att bara gå omkring där hängandes på en vagn.
Livet på kvantum är nästan som hemma, inte så stort. Man känner igen allt och trivs. Man
känner sig helt enkelt hemma.

Typ på ica maxi eller coop är det en helt annan känsla... Där känner jag mig nästan rädd.
Man känner inte igen nånting, det är så stort och allt är så stelt och vitt... Jag känner mig
så ensam och liten när jag går omkring där. Känner mig som en ensamen bortsprungen
liten unge på fyra bast. Vill bara hem till mamma.

För att sammanfatta detta kan man säga att kvantum är mitt hem och coop/maxi är
hos grannen. "Borta bra, men hemma bäst" (L).


Kommentarer
Postat av: Sofie : )

(Y)

2009-11-29 @ 13:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0